Regulamin firmy fly network

§1
1. W ramach opłaty abonamentowej, Abonent otrzymuje: dostęp do sieci Internet, o określonej w Cenniku prędkości transmisji danych.
2. Abonent zobowiązany jest do uiszczenia w dniu instalacji sprzętu jednorazowej opłaty instalacyjnej zależnej od okresu zawieranej umowy, zgodnej z cennikiem.

§2
Rodzaj świadczonych usług

1. Dostawca oferuje:
a) usługi internetowe,
b) przyłączenie do Sieci, dostęp do Sieci,
c) związane z powyższymi usługami, usługi dodatkowe, szczegółowo określone postanowieniami umowy dotyczącej danego typu usługi, cennika,
2. Rodzaje usług świadczonych na rzecz Abonenta określa umowa oraz cennik

§3
Warunki umowy oraz warunki przedłużenia umowy

1. Umowa może zostać zawarta na czas określony lub czas nieokreślony. Umowę zawiera się na czas:
- określony –czyli np. na okres od:2013-06-01,do 2015-06-01, który upływa z końcem 2015-06-01 m-ca liczony od dnia rozpoczęcia świadczenia usługi.
2. Umowa zawarta na czas określony będzie uważana za przedłużoną na czas nieokreślony bez zmiany wysokości opłat abonamentowych, chyba, że Abonent wyrazi pisemnie inne oświadczenie woli co najmniej 30 dni przed upływem okresu, na jaki umowa została zawarta.
3. Dostawca zobowiązuje się do bezpłatnego sprawdzenia możliwości technicznych w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku o przyłączenie nowego Abonenta do sieci. Dostawca zobowiązuje się do doprowadzenia łącza sieciowego do lokalu Abonenta w terminie 30 dni od daty pozytywnego rozpatrzenia wniosku.
4. Wykonawca zobowiązuje się do rozpoczęcia świadczenia usługi w czasie nie dłuższym niż 7 dni od zawarcia umowy.
5. Naliczanie opłat następuje od dnia rozpoczęcia świadczenia usługi.

§4
Sposób zmiany pakietu
1. Zamówienie lub zmiany pakietów taryfowych oraz dodatkowych opcji usługi Abonent, może złożyć telefonicznie pod nr tel. (13) 43-460-33 lub osobiście w biurze obsługi klienta w Brzozowie, ul. Armii Krajowej 11.
2. Zamówienie dotyczące zmiany pakietów taryfowych oraz dodatkowych opcji usługi powinno zostać złożone nie później niż 14 dni przed rozpoczęciem okresu rozliczeniowego, w którym zmiana ma nastąpić.

§5
Warunki oraz sposób opłat abonamentu
1. Okres rozliczeniowy wynosi jeden miesiąc kalendarzowy.
2. Opłata abonamentowa płatna jest z góry do 10-tego dnia każdego miesiąca, przelewem na konto Dostawcy bądź gotówką w siedzibie Dostawcy.
3. Za dzień zapłaty uważa się dzień wpływu środków na rachunek Dostawcy.
4. Abonent może dokonywać płatności na konto bankowe; PEKAO SA O/BRZOZÓW Nr. rachunku: 09 1240 2324 1111 0000 3323 0818; Tytułem: imię i nazwisko, adres, abonament za miesiąc: .
5. Opłata abonamentowa obejmuje:
a) stały dostęp do Sieci,
b) korzystanie z usług przypisanych w cenniku do danej opłaty abonamentowej.
6. Abonent uiszcza z góry opłatę abonamentową w wysokości określonej w cenniku z częstotliwością odpowiadającą okresowi rozliczeniowemu lub jego wielokrotności (np. kwartał, półrocze, rok).
7. Zmiana częstotliwości opłacania rachunków na wielokrotność okresu rozliczeniowego następuje na wniosek Abonenta.

§6
Tryb i warunki dokonywania zmian Umowy
1. Dostawca doręcza Abonentowi na piśmie treść każdej proponowanej zmiany warunków umowy, w tym określonych w umowie z wyprzedzeniem co najmniej jednego miesiąca przed wprowadzeniem tych zmian w życie.
2. W przypadku braku akceptacji zmian Umowy Abonentowi przysługuje prawo wypowiedzenia umowy. W przypadku wypowiedzenia umowy przez Abonenta, Dostawcy nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze, chyba że konieczność wprowadzenia zmian warunków umowy wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa, w tym również usunięcia niedozwolonych postanowień umownych.
3. Dostawca doręcza Abonentowi na piśmie oraz podaje do publicznej wiadomości treść każdej proponowanej zmiany warunków umowy określonych w umowie z wyprzedzeniem co najmniej jednego miesiąca przed wprowadzeniem tych zmian w życie. 4. W przypadku braku akceptacji zmian umowy, Abonentowi przysługuje prawo wypowiedzenia umowy. W przypadku wypowiedzenia umowy przez Abonenta, Dostawcy nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze, chyba że konieczność wprowadzenia zmian w umowie wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa, w tym również usunięcia niedozwolonych postanowień umownych.
5. Dostawca doręcza Abonentowi na piśmie oraz podaje do publicznej wiadomości treść każdej zmiany w Cenniku z wyprzedzeniem co najmniej jednego miesiąca przed wprowadzeniem tych zmian w życie.
6. W przypadku braku akceptacji zmian w Cenniku, Abonentowi przysługuje prawo wypowiedzenia umowy. Jeżeli Abonent skorzysta z prawa wypowiedzenia w przypadku podwyższenia cen, Dostawcy nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze, chyba że konieczność wprowadzenia zmian warunków umowy wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa.

§7
Jakość usługi i zakres obsługi serwisowej
1. Dostawca zapewnia ciągły nieprzerwalny dostęp do zasobów sieci prywatnej łączem radiowym od/do lokalizacji Abonenta 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku.
2. W ramach serwisu Dostawca zapewnia gotowość do usunięcia awarii od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy, w godzinach od 10:00 do 16:00.
3. Dostawca zobowiązuje się do usunięcia awarii w czasie gotowości usług technicznych, każdego łącza w terminie 36 godzin od momentu, w którym Dostawca wykryje awarię lub awaria zostanie zgłoszona przez Abonenta na numer podany na stronie internetowej Dostawcy.
4. W ramach obsługi serwisowej Dostawca zapewnia:
1) usuwanie nieprawidłowości w pracy urządzeń,
2) konserwację, naprawę lub wymianę uszkodzonego urządzenia,
3) rozwiązywanie problemów konfiguracyjnych sieci,
4) wykrywanie sytuacji awaryjnych i prowadzenie działań naprawczych urządzeń,
5) usuwanie awarii, możliwość zgłaszania problemów pracy z siecią po ich zgłoszeniu na numer telefoniczny podany na stronie internetowej Dostawcy.

5. Abonent może zgłosić awarię lub problemy z działaniem sieci pod nr tel. podanym na stronie internetowej Dostawcy.
6. Usunięcie awarii nastąpi pod warunkiem udostępnienia przez Abonenta, technikom Dostawcy urządzeń i łączy Dostawcy w danej lokalizacji.
7. W ramach obsługi serwisowej Dostawca zapewnia Abonentowi:
1) pomoc techniczną i działania związane z usuwaniem awarii i usterek,
2) informowanie o usługach, cenach i promocjach,
3) informowanie o stanie usługi Abonenta
4) przyjmowanie i rozpatrywanie reklamacji.

8. Opłaty z tytułu obsługi serwisowej określa Cennik.
9.Operator zapewnia dostarczenie do klienta nie mniej niż 80% prędkości w pakiecie wybranego przez Abonenta.
10.Usługa nie zapewnia połączeń alarmowych
11.Operator nie gromadzi danych o lokalizacji końcowej.
12.Operator nie wprowadza żadnych ograniczeń w dostępie lub korzystaniu z usług i aplikacji.
13.Operator stosuje system w celu pomiaru i organizacji ruchu w sieci, aby zapobiec osiągnięciu lub przekroczeniu pojemności łącza, która nie wpływa na jakość świadczonych usług
14. Dostawca usług nie ponosi odpowiedzialności za działanie Urządzeń Końcowych używanych przez Abonenta.
15. Dostawca usług zaleca, aby podczas wyładowań atmosferycznych Urządzenia Końcowe zostały odłączone od zasilania energetycznego. Dostawca usług nie ponosi odpowiedzialności za szkody wywołane niezastosowaniem się Abonenta do tego zalecenia
16.Operator przekazuje informacje o zagrożeniach związanych ze świadczoną usługą, w tym o sposobach ochrony bezpieczeństwa, prywatności i danych osobowych.

§8
Sposób i termin rozwiązania umowy
1.W Zawarcie niniejszej Umowy wiązało się z przyznaniem Abonentowi przez Operatora ulgi, Operator jest uprawniony żądać kary umownej z tytułu rozwiązania Umowy przez Abonenta lub przez Operatora z przyczyn leżących po stronie Abonenta przed upływem okresu, na który Umowa została zawarta, w wysokości nieprzekraczającej równowartości ulgi przyznanej Abonentowi i pomniejszonej o proporcjonalną jej wartość za okres od dnia zawarcia Umowy do dnia jej rozwiązania. Roszczenie nie przysługuje w przypadku rozwiązania przez Abonenta będącego konsumentem Umowy przed rozpoczęciem.
2. Abonent może rozwiązać umowę ze skutkiem natychmiastowym jeżeli Dostawca świadczy usługę w sposób niezgodny z umową.
3. Abonent ma prawo rozwiązać umowę w przypadku braku akceptacji zmian umowy, lub Cennika dokonanej przez Dostawcę.
4. Dostawca przesyła Abonentowi zmiany umowy, Cennika wraz z informacją o prawie rozwiązania umowy. Oświadczenie Abonenta o rozwiązaniu umowy powinno zostać złożone w siedzibie Dostawcy najpóźniej ostatniego dnia przed wejściem w życie nowej umowy o świadczeniu usług telekomunikacyjnych, Cennika, chyba że konieczność wprowadzenia zmian wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa, w tym również usunięcia niedozwolonych postanowień umownych.
5. Dostawca, może rozwiązać umowę ze skutkiem natychmiastowym w przypadku stwierdzenia niewłaściwego wykonywania przez Abonenta umowy, Cennika, w szczególności:
1)opóźnienia w regulowaniu opłat za usługę przez okres dłuższy niż 1 okres rozliczeniowy, od dnia płatności wskazanego na fakturze VAT.
2)naruszenia postanowień o których mowa w Umowie.

6. Przed rozwiązaniem umowy z powodu opóźnienia w regulowaniu opłat za usługę lub naruszeniem przez Abonenta przepisów prawa Dostawca wzywa pisemnie Abonenta do zaniechania naruszeń.
7. Dostawca może rozwiązać umowę
1) ze skutkiem natychmiastowym w przypadku braku możliwości jej świadczenia ze względów technicznych.
2) z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia, że skutkiem na koniec okresu rozliczeniowego w przypadku zaprzestania świadczenia usługi.

8. Oświadczenie Abonenta w przedmiocie rozwiązania umowy powinno zostać złożone w formie pisemnej.

§9
Zakres odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, wysokość odszkodowania oraz zasady i terminy jego wypłaty
1. Za każdy dzień przerwy w świadczeniu usługi powszechnej płatnej okresowo abonentowi przysługuje odszkodowanie w wysokości 1/15 średniej opłaty miesięcznej liczonej według rachunków z ostatnich trzech okresów rozliczeniowych, jednak za okres nie dłuższy niż ostatnie 12 miesięcy.
2. Odszkodowanie nie przysługuje, jeżeli w okresie rozliczeniowym łączny czas przerw był krótszy od 36 godzin.
3. Niezależnie od odszkodowania, za każdy dzień, w którym nastąpiła przerwa w świadczeniu usługi płatnej okresowo trwająca dłużej niż 12 godzin lub w przypadku, gdy nie jest zapewnione minimum 80% prędkości usługi z pakietu odpowiadającemu treści umowy, abonentowi przysługuje zwrot 1/30 miesięcznej opłaty abonamentowej.
4. Zgłoszenie przerwy w świadczeniu usługi Abonent powinien wnieść w dniu, w którym Abonent stwierdził wystąpienie takiej przerwy.
5. Z tytułu nierozpoczęcia świadczenia usługi w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy, za każdy dzień przekroczenia tego terminu, jeżeli nierozpoczęcie świadczenia usług nastąpiło z przyczyn leżących po stronie Dostawcy usług Abonentowi przysługuje odszkodowanie w wysokości 1/30 miesięcznych opłat abonamentowych.
6. Kwoty przysługujące Abonentowi zostaną zwrócone gotówką lub przelewem na wskazany przez niego rachunek bankowy albo zaksięgowane w formie bonifikaty na poczet przyszłych należności w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia.
7. W przypadku uwzględnienia reklamacji dotyczącej wysokości opłat, kwoty przysługujące Abonentowi zostaną zwrócone gotówką lub przelewem na wskazany przez niego rachunek bankowy albo zaksięgowane w formie bonifikaty na poczet przyszłych należności.
8. W przypadku gdy Dostawca usług posiada wobec Abonenta wymagalna i niesporną wierzytelność pieniężną z tytułu umowy o świadczenie usługi dostępu do sieci Internet, która może być dochodzona przez sądem lub innym organem państwowym może ją potrącić z wierzytelności Abonenta stanowiącą kwotę pieniężną przysługującą reklamującemu z tytułu uznania reklamacji. Oświadczenie Dostawcy usług o dokonaniu potrącenia przesyłane jest reklamującemu wraz z odpowiedzią na reklamację.
9. OPERATOR ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z Umowy, z wyłączeniem sytuacji, kiedy niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy jest następstwem okoliczności, za które OPERATOR nie ponosi odpowiedzialności, w szczególności, jeżeli nastąpiło z powodu:
a) siły wyższej, tj. zdarzenia nadzwyczajnego, zewnętrznego, niemożliwego do zapobieżenia, którego skutków i wystąpienia nie można przewidzieć np. klęski żywiołowej, zakłóceń w dostawie energii, strajku.
b) przyczyn leżących po stronie KLIENTA, sprzętu wykorzystywanego przez KLIENTA do użytkowania USŁUGI lub nieprzestrzegania przez KLIENTA zapisów Umowy obowiązujących przepisów prawa.
c) złych warunków atmosferycznych

10. Nie stanowi niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązań określonych umową czasowe wstrzymanie dostarczania USŁUGI spowodowane w szczególności:
a) Czynnikami określonymi w pkt. 9, a nie trwające dłużej niż 6 godzin w okresie miesiąca.
b) Działaniami siły wyższej lub złymi warunkami atmosferycznymi oraz w przypadkach opisanych w pkt. 9c
c) Pracami technicznymi związanymi z usuwaniem awarii wywołanych działaniem czynników zewnętrznych, na których wystąpienie OPERATOR nie ma wpływu, w szczególności siły wyższej i czynników atmosferycznych.
d) Działaniami KLIENTA na własna szkodę oraz szkodę DOSTAWCY.

11. OPERATOR nie ponosi odpowiedzialności za treść informacji przesłanych lub otrzymanych, zamieszczanych lub w jakikolwiek sposób udostępnianych przez KLIENTA innym osobom, w wyniku realizacji UMOWY i nie odpowiada za naruszenia prawa wynikające z takiego przekazu informacji. Pełną odpowiedzialność za treść tych informacji ponosi KLIENT. W przypadku, kiedy korzystanie z USŁUGI przez Klienta będzie stanowiło naruszenie obowiązujących przepisów lub też naruszenie praw osób trzecich KLIENT zobowiązany jest do podjęcia wszelkich kroków prawnych i faktycznych mających na celu ochronę praw OPERATORA przed skierowaniem w stosunku do niego jakichkolwiek roszczeń osób trzecich.
12. OPERATOR nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikłe z udostępniania przez klienta haseł dostępu osobom nieupoważnionym.
13. OPERATOR nie ponosi odpowiedzialności za straty KLIENTA, w szczególności uszkodzenia urządzeń i utratę danych spowodowane działaniami lub zaniechaniami osób trzecich oraz będące efektem korzystania przez Klienta z sieci Internet jak również za ewentualne utracone korzyści przez KLIENTA.

§10
Zakres odpowiedzialności Abonenta
Abonent jest zobowiązany korzystać z Usług Internetowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, dobrymi obyczajami, postanowieniami Umowy Abonenckiej, zarówno w stosunku do Dostawcy usług jak i osób trzecich. Niezależnie od powyższego Abonent zobowiązany jest do utrzymywania bezpieczeństwa używanego systemu informatycznego poprzez regularne instalowanie aktualizacji bezpieczeństwa dostarczanych przez producentów oprogramowania oraz do stosowania regularnie aktualizowanego oprogramowania antywirusowego.
2. W szczególności zabronione są następujące zachowania:
1) naruszanie praw własności intelektualnej osób trzecich;
2) rozpowszechnianie materiałów zawierających treści niezgodne z przepisami prawa, np. o charakterze rasistowskim czy pornograficznym lub mających na celu zastraszanie, grożenie, obrażanie czy niepokojenie osób trzecich;
3) prowadzenie działań mających na celu uzyskanie nieautoryzowanego dostępu do systemów komputerowych lub przechowywanych w nich informacji polegających w szczególności na przełamywaniu
zabezpieczeń lub obchodzeniu mechanizmów lub procedur zabezpieczeń; 4) dokonywanie zmian, usuwanie lub dodawanie jakichkolwiek zapisów do informacji osób trzecich bez ich zgody;
5) przesyłanie niezamówionej informacji handlowej;
6) korzystanie z Usług internetowych w sposób, który może doprowadzić do naruszenia prawidłowego funkcjonowania sieci i systemów komputerowych umożliwiających udostępnianie Usług internetowych.

3. W przypadkach stwierdzenia przez Dostawcę usług zachowań, o których mowa w ust.2 niniejszego paragrafu, Dostawca usług wezwie Abonenta do zaprzestania takich działań. W przypadku niezastosowania się przez Abonenta do wezwania, Dostawca usług uprawniony będzie do zawieszenia świadczenia Usługi Internetowej lub rozwiązania Umowy Abonenckiej zgodnie z postanowieniami.
4. Abonent jest odpowiedzialny za szkody wyrządzone Dostawcy usług w wyniku naruszenia zobowiązań, określonych Umową Abonencką, w tym jest zobowiązany do zwrotu Dostawcy usług kosztów, poniesionych w celu usunięcia nieprawidłowości z tym związanych.

§11
Reklamacje
1. Abonent może składać reklamacje z tytułu niewykonania albo nienależytego wykonania usługi oraz nieprawidłowego obliczenia należności z tytułu świadczenia usługi.
2. Abonent może złożyć reklamacje pisemnie, telefonicznie, mailowo lub ustnie do protokołu sporządzonego w siedzibie Dostawcy, a także za pomocą innych środków porozumiewania się na odległość, w tym drogą elektroniczną o ile nie stoją temu na przeszkodzie techniczne możliwości.
3. W przypadku złożenia reklamacji pisemnie lub ustnie do protokołu w siedzibie Dostawcy, pracownik Dostawcy lub osoba przez niego upoważniona przyjmująca reklamacje jest obowiązana niezwłocznie potwierdzić jej przyjęcie w formie pisemnej.
4. W przypadku złożenia reklamacji pisemnie, telefonicznie lub przy wykorzystaniu innych środków porozumiewania się na odległość, w tym drogą elektroniczną, Dostawca jest obowiązany w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji do stwierdzenia jej przyjęcia w formie pisemnej z podaniem nazwy, adresu oraz numeru telefonu jednostki Dostawcy rozpatrującej reklamację.
5. Reklamacja może być złożona w terminie 12 miesięcy od ostatniego dnia okresu rozliczeniowego w przypadku:
- zakończenia przerwy w świadczeniu usługi
- nienależycie wykonanej usługi
- braku wykonania usługi
- doręczenia faktury zawierającej nieprawidłowe obliczenie należności z tytułu świadczenia usługi telekomunikacyjnej.
- niedostarczeniu przynajmniej 80% prędkości danego pakietu.
6. Reklamację złożoną po upływie terminu, o którym mowa w pkt. 5, pozostawia się bez rozpoznania, o czym jednostka dostawcy rozpatrująca reklamację niezwłocznie powiadamia reklamującego.

I Format reklamacji
1. Reklamacja powinna zawierać:
1) imię i nazwisko albo nazwę oraz adres zamieszkania albo siedziby użytkownika, zwanego dalej "reklamującym", a także numer telefonu kontaktowego,
2) określenie przedmiotu reklamacji oraz reklamowanego okresu,
3) przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację,
4) Numer umowy oraz datę zawarcia umowy i określony w niej termin rozpoczęcia świadczenia usługi telekomunikacyjnej - w przypadku reklamacji dotyczącej niedotrzymania terminu świadczenia usługi,
5) wysokość kwoty odszkodowania lub innej należności - w przypadku gdy reklamujący żąda ich wypłaty,
6) numer konta bankowego lub adres właściwy do wypłaty odszkodowania lub innej należności albo wniosek o ich zaliczenie na poczet przyszłych płatności,
7) podpis reklamującego - w przypadku reklamacji złożonej w formie pisemnej,

2.W przypadku gdy reklamacja złożona pisemnie, ustnie do protokołu lub telefonicznie nie spełnia warunków określonych w umowie, upoważniona osoba reprezentująca dostawcę usług przyjmująca reklamację jest obowiązana do niezwłocznego poinformowania reklamującego o konieczności jej uzupełnienia, a także o ile uzna, że jest to konieczne do prawidłowego rozpatrzenia reklamacji, niezwłocznie wzywa reklamującego do jej uzupełnienia, określając termin, nie krótszy niż 7 dni, i zakres tego uzupełnienia, z pouczeniem, że nieuzupełnienie reklamacji w określonym terminie spowoduje pozostawienie reklamacji bez rozpoznania. Po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu reklamację pozostawia się bez rozpoznania.
3. Jednostka dostawcy usług rozpatrująca reklamację, w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, udziela w formie pisemnej lub telefonicznej odpowiedzi na reklamację.

II Format rozpatrywania reklamacji
1. Odpowiedź na reklamację powinna zawierać:
1) nazwę jednostki dostawcy usług rozpatrującej reklamację,
2) powołanie podstawy prawnej,
3) rozstrzygnięcie o uznaniu lub odmowie uznania reklamacji,
4) w przypadku przyznania odszkodowania - określenie wysokości kwoty i terminu jego wypłaty,
5) w przypadku zwrotu innej należności - określenie wysokości kwoty i terminu jej zwrotu,
6) pouczenie o wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego i prawie dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym, a dodatkowo, w przypadku gdy reklamującym jest konsument, o prawie dochodzenia roszczeń w postępowaniach przed prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej w ramach postępowania mediacyjnego lub przed stałym polubownym sądem konsumenckim działającym przy Prezesie Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
7)Podpis upoważnionego pracownika reprezentującego dostawcę usług, z podaniem zajmowanego przez niego stanowiska. 2.W przypadku odmowy uznania reklamacji w całości lub części odpowiedź na reklamację powinna:
1) dodatkowo zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne,
2) zostać doręczona reklamującemu przesyłką poleconą.

§12
Szczegółowe Warunki Korzystania z Usług Telekomunikacyjnych
1. Dostawca upoważniony jest do rozszerzania zakresu świadczonych usług, w szczególności w miarę powstawania nowych możliwości technicznych.
2. W przypadku, gdy specyfika danej usługi wymaga odrębnego uregulowania, Dostawca upoważniony jest do wydania szczegółowych warunków korzystania z usługi telekomunikacyjnej, które będą dostępne w Biurze Obsługi Klienta oraz na stronie internetowej.


§13
Informację o polubownych sposobach rozwiązywania sporów
1. W sprawach nieuregulowanych stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego, Ustawy Prawo telekomunikacyjne, odpowiednie przepisy wykonawcze.
2. Spory mogące wyniknąć z umowy z zastrzeżeniem ust. 3 strony poddają pod rozstrzygnięcia właściwe mu miejscowo sądowi powszechnemu.
3. W sprawach w których stroną jest konsument spory mogące wyniknąć z umowy mogą zostać zakończone polubownie w drodze postępowania mediacyjnego prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej lub poddane pod rozstrzygnięcie stałego sądu konsumenckiego przy Prezesie Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

§14
Sposób uzyskania informacji o aktualnym cenniku usług oraz kosztach usług serwisowych
1. Cennik oraz świadczone usługi jest dostępny na stronie, oraz w siedzibie Dostawcy.


§15
Postanowienia końcowe
1. W sprawach nie objętych niniejszą umową zastosowanie mają postanowienia Umowy i Cennika.
2. Informację dotycząca cennik można dostępne są na stronie i koszty usług serwisowych określa Cennik.
3. Umowa określa w szczególności: zakres świadczonych usług, ze wskazaniem elementów składających się na opłatę abonamentową, zakres obsługi serwisowej, sposób i termin rozwiązania umowy, zakres odpowiedzialności z tytułu niewykonania albo nienależytego wykonania umowy, wysokość odszkodowania oraz zasady i termin jego wypłaty, zasady i tryb oraz termin składania oraz rozpatrywania reklamacji, informację o polubownych sposobach rozwiązywania sporów, sposób uzyskania informacji o aktualnym cenniku.
4.Umowa została sporządzona w dwóch jednakowych egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.